• 1402-11-09
  • 0 نظر

خدمات مالی حسابداری شرکت ها وکسبه را از گروه خدماتی پاشا بخواهید

.

سقف تبصره ماده 100 سال 1402

سقف تبصره ماده 100 سال 1402 هر ساله از طریق سازمان امور مالیاتی اعلام شده و سقف آن در هر سال نسبت به سال قبل متفاوت خواهد بود. بر اساس قانون بودجه در سال 1402 سقف این تبصره مبلغی معادل 67میلیارد و 200 میلیون ریال برای مودیان اشخاص حقیقی گروه اول، دوم و سوم خواهد بود.

مشمولین تبصره ماده 100 سال 1402

طبق گفته های پیشین تمامی صاحبان مشاغل که فروش سالانه و خدمات ایشان 100 برابر سقف معافیت مالیاتی ( 6 میلیارد و 720 میلیون تومان می باشد) باشد از ثبت نام و ارسال اظهارنامه معاف خواهند بود. لازم به ذکر است جهت استفاده از مزایای تبصره ماده 100 مودیان بایستی با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی فرم مالیات مقطوع خود را بارگزاری نمایند.

شرایط بهره مندی از تبصره ماده 100 سال 1402

تبصره ماده 100 جهت تشویق مودیان به پرداخت به موقع مالیات است از این رو چنانچه قصد استفاده از مزایای این تبصره را دارید بایستی بدانید که شرط استفاده از این تبصره نداشتن بدهی در سال های پیشین است. استفاده از این تبصره مشروط یه داشتن شرایط زیر است:

 مجموع فروش کالا و خدمات صاحبین مشاغل بایستی حداکثر 100 برابر سقف معافیت مالیاتی (6 میلیارد و 720 میلیون تومان) باشد.

مودیان نباید دارای بدهی مالیاتی مقطوع در سال های پیشین باشند.

اظهار نامه مالیاتی نبصره ماده 100 باید تا قبل از مهلت تعیین شده در سامانه امور مالیاتی ثبت و ارسال گردیده باشد.

جریمه‌های مالیاتی

به دلیل فرار مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی سازمان امور مالیاتی قوانین مجدانه ای در نظر گرفته است. چنانچه در زمان مشخص مالیات پرداخت نگردد اشخاص مشمول پرداخت جریمه های سنگین خواهند شد. بدیهی است میزان جریمه متناسب با کسب و کار و درآمد اشخاص خواهد بود.برای مثال درآمدهای اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی شامل 10 درصد و اشخاص حقیقی شامل 30 درصد جریمه خواهد بود. برای تسهیل در پرداخت برخی از مالیات ها اداره مالیات تدبیری اندیشیده که اشخاص بتوانند به صورت اقساط بدهی مالیاتی خویش را بپردازند. برای صاحبین کسب و کارها مالیات به درآمد و مالیات کارتخوان تعلق خواهد گرفت.

چگونگی تکمیل اظهارنامه مالیاتی

تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی کاری کاملا تخصصی و حساس می باشد به طوری که با کوچکترین اشتباه در تکمیل اظهارنامه امکان دارد متحمل جریمه های سنگین گردید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حتما در انجام این کار از وکیل و مشاور حقوقی در زمینه مالیاتی کمک و مشاوره بگیرید تا از احتمال خسارت خویش جلوگیری نمایید

پل ارتباطی:

02146072176

02146871476

مدرس و مشاور مالیاتی و سیستم های مالی

عباس نوروزی

پیوست ها

هیچ پیوستی یافت نشد

پیام بگذارید